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Prof. Dr.-Ing. Frank Denk

Simulation of Electromagnetic Fields

Magnetic Measurements

Semiconductor Technology

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Mechatronics

Charging Technologies for E-Mobility

Electronics - Microsystems

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Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Charakterisierung einer Bewegung eines Kraftstoffinjektors mittels Erfassung und Auswertung einer magnetischen Hysteresekurve [EN] Method for determining time point of beginning of movement of ....

  • 14.12.2010 (2012)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of the movement behaviour of a fuel injetor on the basis of the time interval between the first two voltage pulses in a holding phase.

  • (2011)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmung des Standardserien-Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einem Test-Öffnungsverhalten unter dem Einfluss eines Testpulses mit konstanter Spannung.

  • 2011 (2011)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmung des Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf dem zeitlichen Abstand zwischen den ersten beiden Spannungspulsen in einer Haltephase.

  • 19.05.2011 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmung des Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf dem zeitlichen Abstand zwischen den ersten beiden Spannungspulsen in einer Haltephase.

  • 19.05.2011 (2012)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Vorrichtung zur Bestimmung des Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors für eine Brennkraftmaschine.

  • 24.05.2011 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmung des Standardserien-Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einem Test-Öffnungsverhalten unter dem Einfluss eines Testpulses mit konstanter Spannung.

  • 24.05.2011 (2012)
Patent
  • Frank Denk
  • M. Glötzl
  • Continental Automotive GmbH

Method for determining winding temperature of magnetic coil of injector for injecting fuel into internal combustion engine, involves supplying injector with current during injection process, and determining internal resistor of injector.

  • 2012-10-09 (2012)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmen des zeitlichen Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einer Auswertung des zeitlichen Verlaufs von verschiedenen elektrischen Messgrößen.

  • 04.04.2012 (2013)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmen des zeitlichen Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einer Auswertung des zeitlichen Verlaufs von verschiedenen elektrischen Messgrößen.

  • 04.04.2012 (2012)
Patent
  • Continental Automotive GmbH
  • Frank Denk

[DE] Bestimmung des Standardserien-Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einem Test-Öffnungsverhalten unter dem Einfluss eines Testpulses mit konstanter Spannung [EN] Determination ....

  • 08.05.2012 (2013)
Patent
  • Continental Automotive GmbH
  • Frank Denk

[DE] Bestimmung des Standardserien-Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einem Test-Öffnungsverhalten unter dem Einfluss eines Testpulses mit konstanter Spannung [EN] Determination ....

  • 08.05.2012 (2012)
Patent
  • Continental Automotive GmbH
  • Frank Denk

[DE] Bestimmung des Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf dem zeitlichen Abstand zwischen den ersten beiden Spannungsimpulsen in einer Haltephase [EN] Determination of the movement....

  • 09.05.2012 (2013)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Bestimmung des Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf dem zeitlichen Abstand zwischen den ersten beiden Spannungsimpulsen in einer Haltephase [EN] Determination of the movement ....

  • 09.05.2012 (2012)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Gleichstellung des Stromverlaufs durch einen Kraftstoffinjektor für verschiedene Teileinspritzvorgänge einer Mehrfacheinspritzung.

  • 06.08.2012 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Gleichstellung des Stromverlaufs durch einen Kraftstoffinjektor für verschiedene Teileinspritzvorgänge einer Mehrfacheinspritzung.

  • 06.08.2012 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • M. Glötzl
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren und Vorrichtung zum Bestimmen der Wicklungstemperatur eines Injektors [EN] Method for determining winding temperature of magnetic coil of injector for injecting fuel into internal combustion ....

  • 09.10.2012 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of the point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 2013-07-24 (2013)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 2013-03-27 (2013)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method And Device For Determining A Reference Current Progression For A Fuel Injector, For Determining The Instant Of A Predetermined Opening State Of The Fuel Injector.

  • 2013-04-29 (2013)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Determining the movement behaviour over time of a fuel injector on the basis of an evaluation of the temporal progression of various electrical measurement variables.

  • 27.03.2013 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 27.03.2013 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Determining the Movement Behavior Over Time of a Fuel Injector on the Basis of an Evaluation of the Chronological Progression of Various Electrical Measurement Variables.

  • 27.03.2013 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Determining the movement behaviour over time of a fuel injector on the basis of an evaluation of the temporal progression of various electrical measurement variables.

  • 27.03.2013 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Bestimmen des zeitlichen Bewegungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors basierend auf einer Auswertung des zeitlichen Verlaufs von verschiedenen elektrischen Messgrößen [EN] Determining the movement ....

  • 27.03.2013 (2013)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Determining the movement behavior over time of a fuel injector on the basis of an evaluation of the chronological progression of various electrical measurement variables.

  • 27.03.2013 (2019)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Vorrichtung zur Ermittlung eines Referenz-Stromverlaufs für einen Kraftstoffinjektor zur Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes des Kraftstoffinjektors.

  • 29.04.2013 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Vorrichtung zur Ermittlung eines Referenz-Stromverlaufs für einen Kraftstoffinjektor zur Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes des Kraftstoffinjektors.

  • 29.04.2013 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 24.07.2013 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 24.07.2013 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for controlling an injection process comprising a pre-injection and a main injection.

  • 29.07.2013 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and Device for Controlling an Injection Process Comprising a Pre-Injection and a Main Injection.

  • 29.07.2013 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren und Vorrichtung zum Steuern eines Einspritzvorgangs mit einer Vor- und Haupteinspritzung [EN] Method and device for controlling an injection process comprising a pre-injection and a main ....

  • 29.07.2013 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method for determining time point of beginning of movement of fuel injector for internal combustion engine of motor vehicle, involves comparing magnetic hysteresis curves with predetermined hysteresis curve for determining time point.

  • 2010-12-14 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 2014-09-17 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • N. Belyaev
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for detecting the commencement of opening of a nozzle needle.

  • 2014-04-03 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Device and Method for Controlling an Injection Valve.

  • 2014-05-09 (2014)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Vorrichtung zur Detektion von Betriebszuständen eines elektromagnetisch angetriebenen Gerätes.

  • 06.02.2014 (2015)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Vorrichtung zur Detektion von Betriebszuständen eines elektromagnetisch angetriebenen Gerätes.

  • 06.02.2014 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors [EN] Ascertaining the time of a predetermined opening state of a fuel injector [FR] Détermination de ....

  • 04.03.2014 (2014)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Rösel
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Einrichtung zur Detektion des Öffnungsbeginnes einer Düsennadel.

  • 03.04.2014 (2015)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Rösel
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Steuereinheit zur Detektion des Öffnungsbeginnes einer Düsennadel.

  • 03.04.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method And Device For Determining A Reference Current Progression For A Fuel Injector, For Determining The Instant Of A Predetermined Opening State Of The Fuel Injector.

  • 23.04.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren und Vorrichtung zur Ermittlung eines Referenz-Stromverlaufs für einen Kraftstoffinjektor zur Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes des Kraftstoffinjektors [EN] ....

  • 23.04.2014 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for determining a reference current progression for a fuel injector, for determining the instant of a predetermined opening state of the fuel injector.

  • 23.04.2014 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for determining a reference current curve for a fuel injector for determining the point in time of a predetermined opening state of the fuel injector.

  • 23.04.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for determining a reference current curve for a fuel injector for determining the point in time of a predetermined opening state of the fuel injector.

  • 23.04.2014 (2014)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung von Parameterwerten für einen Kraftstoffinjektor.

  • 09.05.2014 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung von Parameterwerten für einen Kraftstoffinjektor.

  • 09.05.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of the point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 26.06.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors [EN] Determination of the point in time of a predetermined open state of a fuel injector [FR] Détermination ....

  • 26.06.2014 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of the point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 26.06.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of The Point in Time of a Predetermined Open State of a Fuel Injector.

  • 26.06.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of the point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 26.06.2014 (2018)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren und Vorrichtung zur Detektion von Betriebszuständen eines elektromagnetisch angetriebenen Gerätes [EN] Method and device for detecting operating states of an electromagnetically driven ....

  • 11.09.2014 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung des Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 17.09.2014 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method for determining a reference current value for actuating a fuel injector.

  • 2015-06-12 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Precise determination of the electrical resistance of a fuel injector having a solenoid drive.

  • 2015-06-30 (2015)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Rösel
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for detecting commencement of opening of nozzle needle.

  • 05.03.2015 (2017)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Roesel
  • Stutika M.
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for detecting the commencement of opening of a nozzle needle.

  • 05.03.2015 (2017)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Roesel
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for detecting the commencement of opening of a nozzle needle.

  • 05.03.2015 (2019)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Rösel
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren und Einrichtung zur Detektion des Öffnungsbeginnes einer Düsennadel [EN] Method and device for detecting the commencement of opening of a nozzle needle [FR] Procédé et dispositif de ....

  • 05.03.2015 (2015)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • C. Hauser
  • A. Lyubar
  • G. Rösel
  • M. Stutika
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for detecting the commencement of opening of a nozzle needle.

  • 05.03.2015 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Device and method for controlling an injection valve.

  • 25.03.2015 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Device and method for controlling an injection valve.

  • 25.03.2015 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Vorrichtung und Verfahren zum Steuern eines Einspritzventils [EN] Device and method for controlling an injection valve [FR] Dispositif et procédé pour commander une soupape d'injection.

  • 25.03.2015 (2015)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Device and Method for Controlling an Injection Valve.

  • 25.03.2015 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Device and method for controlling an injection valve.

  • 25.03.2015 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermittlung eines Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors.

  • 29.04.2015 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ansteuerung von Kraftstoffinjektoren bei Mehrfacheinspritzungen.

  • 26.05.2015 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Ermitteln eines Referenzstromwertes zur Ansteuerung eines Kraftstoffinjektors.

  • 12.06.2015 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Präzise Bestimmung des elektrischen Widerstands eines Kraftstoffinjektors mit Magnetspulenantrieb.

  • 30.06.2015 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Vereinfachte Ansteuerung eines Kraftstoffinjektors.

  • 08.07.2015 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Betreiben eines Kraftstoffinjektors mit Leerhub.

  • 2016-05-18 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermitteln der Remanenz eines Kraftstoffinjektors.

  • 2016-03-11 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ansteuerung von Kraftstoffinjektoren bei variierender Bordnetzspannung.

  • 2016-03-18 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Continental Automotive GmbH

연료분사기의개방거동을조정하기위한방법및디바이스.

  • 2016-06-03 (2016)
Contribution
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Systembeschreibung für direkteinspritzende Ottomotoren und elektromagnetische Ansteuerstrategien.

In: Elektromagnetismus. Symposium : 16. und 17. Februar 2017

  • Eds.:
  • J. Ulm

Technische Akademie Esslingen Esslingen

  • (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ermitteln der Remanenz eines Kraftstoffinjektors.

  • 11.03.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ansteuerung von Kraftstoffinjektoren bei variierender Bordnetzspannung.

  • 18.03.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • N. Belyaev
  • Continental Automotive GmbH

Ermitteln von Einspritzparameterwerten für Kraftstoffinjektoren.

  • 31.03.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for adapting the opening behaviour of a fuel injector.

  • 13.04.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of a point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 13.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ermittlung eines Zeitpunkts eines vorbestimmten Öffnungszustandes eines Kraftstoffinjektors [EN] Determination of a point in time of a predetermined open state of a fuel injector [FR] Détermination ....

  • 13.04.2016 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Precise determinatin of the electrical resistance of fuel injector having solenoid drive.

  • 14.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of a point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 14.04.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method for determining a reference current value for actuating a fuel injector.

  • 14.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Actuation of fuel injectors for multiple injections.

  • 14.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for adapting the opening behaviour of a fuel injector.

  • 14.04.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Precise determination of the electrical resistance of a fuel injector having a solenoid drive.

  • 14.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Präzise Bestimmung des elektrischen Widerstands eines Kraftstoffinjektors mit Magnetspulenanstrieb [EN] Precise determination of the electrical resistance of a fuel injector having a solenoid drive ....

  • 14.04.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Method For Determining A Reference Current Value For Actuating A Fuel Injector.

  • 14.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH
  • CPT Group GmbH

Method for determining a reference current value for actuating a fuel injector.

  • 14.04.2016 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren zum Ermitteln eines Referenzstromwertes zur Ansteuerung eines Kraftstoffinjektors [EN] Method for determining a reference current value for actuating a fuel injector [FR] Procédé de ....

  • 14.04.2016 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Actuation of fuel injectors for multiple injections.

  • 14.04.2016 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ansteuerung von Kraftstoffinjektoren bei Mehrfacheinspritzungen [EN] Actuation of fuel injectors for multiple injections [FR] Pilotage d'injecteurs de carburant en présence d'injections multiples.

  • 14.04.2016 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

A Fuel Injector with an Idle Stroke.

  • 2016-05-03 (2016)
Patent
  • Frank Denk

Verfahren zum Betreiben eines Kraftstoffinjektors mit Leerhub.

  • 18.05.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Ansteuerung von Magnetaktoren bei variierender verfügbarer elektrischer Spannung.

  • 20.05.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren und Vorrichtung zum Anpassen des Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors.

  • 03.06.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Bestimmen eines für den Leerhub eines Kraftstoffinjektors indikativen Werts.

  • 03.06.2016 (2017)
Lecture
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Systemintegration direkt einspritzender Magnetventile beim Ottomotor.

In: 5. Ilmenauer Magnettag

Ilmenau

  • 08.06.2016 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determining the electrical resistance of a fuel injector having a solenoid drive.

  • 2016-08-02 (2016)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Bestimmung des elektrischen Widerstands eines Kraftstoffinjektors mit Magnetspulenantrieb.

  • 02.08.2016 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Betreiben einer Magnetaktoranordnung.

  • 2017-06-07 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Erkennen der Vorspannung einer Kalibrationsfeder eines magnetisch betriebenen Kraftstoffeinspritzventils.

  • 2017-05-30 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ansteuerung von Kraftstoffinjektoren bei variierender Bordnetzspannung [EN] Actuation of fuel injectors in the event of varying vehicle electrical system voltag [FR] Commande d'injecteurs de ....

  • 09.02.2017 (2017)
Patent
  • N. Belyaev
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ermitteln von Einspritzparameterwerten für Kraftstoffinjektoren [EN] Determining injection parameter values for fuel injectors [FR] Détermination de valeurs de paramètres d'injection pour injecteurs ....

  • 09.02.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Ermitteln der Remanenz eines Kraftstoffinjektors [EN] Determination of the remanence of a fuel injector [FR] Détermination de rémanence d'un injecteur de carburant.

  • 09.02.2017 (2017)
Lecture
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Systembeschreibung für direkteinspritzende Ottomotoren und elektromagnetische Ansteuerstrategien.

In: Symposium Elektromagnetismus 2017

Stuttgart/Ostfildern

  • 16.-17.02.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Erkennen einer Veränderung eines zumindest einen Teil eines Gesamtluftspaltes bildenden Arbeitsweges eines Magnetankers eines Kraftstoffeinspritzventils.

  • 22.03.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Erkennen einer Veränderung eines zumindest einen Teil eines Gesamtluftspaltes bildenden Arbeitsweges eines Magnetankers eines Kraftstoffeinspritzventils.

  • 22.03.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren zum Betreiben eines Kraftstoffinjektors mit Leerhub [EN] Method for operating a fuel injector with an idle stroke [FR] Procédé de fonctionnement d'un injecteur de fonctionnement d'un injecteur de carburant à course ....

  • 13.04.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Roesel
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for adapting the opening behaviour of a fuel injector.

  • 03.05.2017 (2019)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

Method for operating a fuel injector with an idle stroke.

  • 03.05.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • G. Rösel
  • Continental Automotive GmbH

A Fuel Injector with an Idle Stroke.

  • 03.05.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Rösel G.
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren zum Betreiben eines Kraftstoffinjektors mit Leerhub [EN] Method for operating a fuel injector with an idle stroke [FR] Procédé permettant de faire fonctionner un injecteur de carburant ....

  • 03.05.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Erkennen der Vorspannung einer Kalibrationsfeder eines magnetisch betriebenen Kraftstoffeinspritzventils.

  • 30.05.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Erkennen der Vorspannung einer Kalibrationsfeder eines magnetisch betriebenen Kraftstoffeinspritzventils.

  • 30.05.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Continental Automotive GmbH

Method and device for adapting the opening behaviour of a fuel injector.

  • 01.06.2017 (2019)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Continental Automotive GmbH

Vorrichtung zum Induktivladen eines Kraftfahrzeugs, Kraftfahrzeug.

  • 01.06.2017 (2019)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Verfahren und Vorrichtung zum Anpassen des Öffnungsverhaltens eines Kraftstoffinjektors [EN] Method and device for adapting the opening behaviour of a fuel injector [FR] Procédé et dispositif ....

  • 01.06.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zum Betreiben einer Magnetaktoranordnung.

  • 07.06.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Continental Automotive GmbH

Verfahren zur Ermittlung des in einem Kraftstoffeinspritzventil herrschenden Kraftstoffdruckes.

  • 07.06.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

[DE] Bestimmung des elektrischen Widerstands eines Kraftstoffinjektors mit Magnetspulenantrieb [EN] Determining the electrical resistance of a fuel injector having a solenoid drive [FR] Détermination ....

  • 01.08.2017 (2018)
Patent
  • A. Bach
  • Frank Denk
  • M. Krstev
  • B. Michel
  • Continental Automotive GmbH

Vorrichtung zum Induktivladen eines Kraftfahrzeugs, Kraftfahrzeug.

  • 11.08.2017 (2019)
Patent
  • A. Bach
  • Frank Denk
  • M. Krstev
  • B. Michel
  • Continental Automotive GmbH

Vorrichtung zum Induktivladen eines Kraftfahrzeugs, Kraftfahrzeug.

  • 11.08.2017 (2019)
Lecture
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Inductive Charging - Norms, Standards and Interoperability.

In: 2. Fachsymposium Elektromobilität der Zukunft

Technische Hochschule Deggendorf Deggendorf

  • 29.09.2017 (2017)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Determination of a point in time of a predetermined open state of a fuel injector.

  • 23.10.2017 (2018)
Patent
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Actuation of fuel injectors for multiple injections.

  • 10.11.2017 (2018)
Contribution
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Induktives Laden - Technologien und Standards.

In: Elektromagnetismus. Symposium : 8. und 9. März 2018

  • Eds.:
  • J. Ulm

Technische Akademie Esslingen Esslingen

  • (2018)
Lecture
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Induktives Laden - Technologien und Standards.

In: Symposium Elektromagnetismus 2018

Hochschule Heilbronn/Künzelsau

  • 08.-09.03.2018 (2018)
Patent
  • A. Bach
  • Frank Denk
  • B. Michel
  • Continental Automotive GmbH

System zur induktiven Energieübertragung zwischen einer Primär- und einer Sekundärseite.

  • 15.03.2018 (2019)
Contribution
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Cyberphysische Systeme - Moderne Entwicklungen aus dem Embedded Bereich und der Mechatronik.

In: Elektromagnetismus. Symposium: 14. und 15. März 2019. Tagungshandbuch

  • Eds.:
  • J. Ulm

Technische Akademie Esslingen Esslingen

  • (2019)
Lecture
  • Frank Denk
  • Continental Automotive GmbH

Cyberphysische Systeme - Moderne Entwicklungen aus dem Embedded Bereich und der Mechatronik.

In: Symposium Elektromagnetismus 2019

Stuttgart/Ostfildern

  • 14.-15.03.2019 (2019)
Patent
  • Frank Denk

Fuel Injector.

USA

  • 29.10.2020 (2020)
Lecture
  • Frank Denk

Inductive Charging for Electric Vehicles - Norms, Standards and Interoperability.

In: Electric Vehicle Battery Charging System with Renewable Energy Sources (STTP-II)

Kakatiya Institute of Technology & Science Warangal Warangal, India

  • 17.12.2020 (2020)
Contribution
  • Frank Denk

Elektromagnetische Anforderungen für das „Internet der Dinge“.

In: Symposium Elektromagnetismus. Tagungshandbuch

Technische Akademie Esslingen Esslingen

  • (2021)
Patent
  • Frank Denk
  • U. Wagner
  • Vitesco Technologies GmbH

Fuel Injectors.

  • 27.04.2021 (2021)
Patent
  • Frank Denk

Ansteuerung von Magnetaktoren bei variierender verfügbarer elektrischer Spannung.

  • 02.12.2021 (2021)
Patent
  • Frank Denk

Verfahren und Vorrichtung zum Bestimmen der Wicklungstemperatur eines Injektors.

  • 24.03.2022 (2022)
Journal article
  • Frank Denk
  • Tobias Hofbauer

Determination of the Magnetic Intermediate Permeability of Special Materials Based on FEM-Simulation and Hall-Sensor Measurement.

In: Magnetism vol. 3 pg. 169-179

  • (2023)

DOI: 10.3390/magnetism3020014

This document presents the process flow and the experimental conditions for calculating the static magnetic intermediate permeability of a specimen with a dedicated geometrical contour and surface for simulation parameter of metal detection systems. In this case, intermediate is explained and defined as probes with a magnetic permeability between 10 and 1000. An analysis of recent and current measurement standards as well as similar simulation principles leads to the contribution value of this new hybrid process flow. To calculate the permeability value in a first step, an electromagnetic circuit was constructed and excited with a defined electrical DC current with a dedicated tolerance for generating a static approximated homogenic magnetic field in a defined air gap space sector. Additionally, to the H-field generation part double copper coil, two magnetic ferrite cylinders with known permeability were used. The electrical and magnetic circuit has been modeled by an Ansys FEM Electronic Desktop software; the solver is magnetic static. Specifically, the simulated magnetic field distribution of the airgap was evaluated by using different Hall sensor elements with different tolerances. Subsequently, the electromagnetic circuit was expanded by implementing different cylindrical and cube shaped probes on a defined position inside the air gap sector with homogenic magnetization. Moreover, based on the analysis of the air gap structure without the probes, a detailed 3D-FEM model of the air gap magnetic field with special probes was established, which provides the environmental field distribution of the probes. The simulation models were compared with the corresponding Hall sensor measurements, which proved the high accuracy experimental validity of the models established in this paper. Finally, some key features related to parameter variations in the electromagnetic circuit were extracted, which can significantly reflect the characteristics of the robustness of the measurement principle. The main findings reported in this paper will be beneficial for magnetic parameter settings in electromagnetic simulation.
Journal article
  • Tobias Hofbauer
  • Frank Denk

Modeling a Solenoid Driver with Nonlinear Inductive Load Using Circuit Simulation and Magnetic Flux Measurement.

In: Electronics vol. 13 pg. 1733

  • (2024)

DOI: 10.3390/electronics13091733

This paper describes the procedure for creating a electronic simulation model of a solenoid power electronic driver with a nonlinear inductive load. Furthermore, it discusses the electromagnetic interaction between the driver and the load example electromagnetic valve. The consideration of nonlinear effects in the power electronic components MOSFET and diode is particularly important to distinguish their effects from the nonlinear behaviour of the inductive load.